پروتز چشم مصنوعی

پروتز چشم مصنوعی

پروتز چشم مصنوعی ظاهر کاسه چشم آسیب دیده را بهبود می‌بخشد. در صورتی که کل چشم خارج شود، پروتز چشمی مانع از این می‌شود که کاسه چشم گسترش پیدا کرده و فضای خالی را پر کند. پروتز چشم مصنوعی بینایی فرد را بهبود نمی‌بخشد و پس از تخلیه چشم طبیعی و قرار دادن چشم مصنوعی، فرد با آن چشم قدرت بینایی ندارد.

ادامه
مگس پران و جرقه (Floaters and Flashes)

مگس پران و جرقه (Floaters and Flashes)

آیا هرگز برایتان پیش آمده است که هنگام خیره شدن به یک زمینه صاف (مثلاً یک کاغذ سفید یا آسمان آبی) متوجه ذرات کوچک غبار مانندی شوید که جلوی چشمتان بالا و پایین می‌روند و هرچه پلک می‌زنید باز هم مثل یک سایه کوچک در جلوی چشمتان قرار دارند؟ این سایه‌های مزاحم را اصطلاحاً مگس پران می‌گویند. معمولاً با حرکت دادن چشم مگس‌ پران هم حرکت می‌ کند اما چون جهت حرکت آن در خلاف جهت حرکت چشم می‌باشد نمی‌توان آن را با چشم تعقیب کرد.

ادامه
درمان خانگی مگس پران چشم

درمان خانگی مگس پران چشم

مگس‌ پران همراه با كم شدن یا تاری دید یا احساس وجود پرده در جلوی چشم. این علامت بسیار مهم است و ممكن است ناشی از كنده شدن بخشی از شبكیه باشد كه به درمان فوری نیاز دارد.

ادامه
اشنایی با عمل لیزر

اشنایی با عمل لیزر

اصلاح عیب انكساري توسط لیزر اعمالي ھستند كه براي اصلاح عیوب انكساري PRK لیزيك و چشم نظیر نزديك بیني، دوربیني و آستیگماتیسم توسط دستگاه لیزر اگزايمر انجام مي شوند. محل عمل قرنیه چشم مي باشد و با تغییر شكلي كه روي قرنیه ايجاد مي كند باعث شفافیت تصوير ايجاد شده در چشم مي شود

ادامه